- Аналіз виховної роботи
за попередній навчальний рік. - Соціальний паспорт школи
- Узагальнююча карта, яка відображає рівень вихованості учнів.
- Планробопи
на навчальний рік. - План роботи
на семестр або чверть(план-сітка). - План позакласної роботи (діяльність гуртків, секцій,
клубів тощо), розклад занять. - Журнали обліку роботи гуртків, секцій тощо.
- Журнал внутрішньошкільного контролю.
- Книга
протоколів нарад ісемінарів класних керівників. - Матеріали роботи з дітьми, схильними
до девіантної поведінки - Методичний фонд: методична література; методичні рекомендації; сценарії свят,
вечорів тощо. - Плани роботи
на канікули. - Матеріали з узагальнення досвіду роботи класних керівників,
керівників гуртків тощо. - Особистий план заступника директора з виховної роботи.
Форми організації позакласної виховної роботи
Найпростішою організаційною і За визначенням
Л.І. Маленкова відмічає, що класна
Інколи класну годину називають годиною спілкування, годиною класного керівника.
Виходячи з вказаних визначень класної години, можна сказати, що класна година – це:
— гнучка
— форма спілкування класного керівника та його вихованців, де пріоритетну роль
Основні функції класної години:
– освітня (ознайомлення зі світом);– орієнтована (оцінювання світу);
– спрямовуюча (взаємодія зі світом).
У процесі підготовки та проведення класних годин можливо вирішення наступних задач:
— створення умов для розвитку особистості учня, прояву його суб'єктності та індивідуальності;
— збагачення свідомості учня знаннями про природу, суспільство, людину;
— формування
— засвоєння учнями знань, умінь і навичок пізнавальної і практико-створювальної діяльності;
— формування класного колективу як сприятливого середовища для розвитку та життєдіяльності школярів.
Основні компоненти класної години
Цільовий. Цільові установки пов'язані перш
Змістовний.
Зміст класної години є особистісно значущим. Включається матеріал, необхідний для формування самостійності, самореалізації і самоствердження особистості дитини. Зміст класної години визначається соціальним замовленням суспільству, пріоритетними напрямками виховання
Учні є повноправними організаторами класної години. Передбачається активна участь і зацікавленість кожної дитини,
Критеріями оцінки результативності класної години виступають: прояв і збагачення життєвого досвіду дитини,
Форми і методи проведення класної години
Методика організації та проведення класної години має відповідати конкретним умовам школи, класу (місце знаходження, матеріальна база, вікові та психологічні особливості учнів, рівень знань учнів, рівень їх вихованості),
Поради з організації класної години.
– Зміст класної години слід будувати так, щоб поступово переходити від предметної інформації до її оцінки, від загальних оцінок
– Необхідно враховувати психологічні особливості сприйняття матеріалу учнями, стежити за їх увагою, при її зниженні – використати цікаві за змістом факти або поставити гостре питання; можна також використовувати музичну паузу або змінити вид діяльності.
– У процесі обговорення поставлених питань класний керівник повинен бути дуже уважним
Форми проведення можуть бути різноманітні: бесіди, тематичні лекції, рольові та ділові ігри, заочні подорожі, уроки мужності, диспути, вікторини, дискусії, екскурсії, туристичні подорожі, відтворення
Особливе місце
Темою
Класні збори можуть вирішувати такі питання життєдіяльності класного колективу:
– планування і аналіз роботи колективу;
–
– чергування з метою підтримки порядку;
– вибори активу і розподіл громадських доручень та обговорення
– розподіл коштів, які зароблені спільною працею учнів;
– вирішення питань про заохочення та стягнення;
–
– розв’язання конфліктних
Періодичність класних
Участь школярів
Важливим елементом класних зборів є прийняття рішення, ведення документації.
Література
1.
2.
3. Ученическое самоуправление
4.
5.
6.
Критерії
оцінки діяльності навчальних закладів
щодо організації виховної роботи
(проект)
Для подолання протиріч між темпами суспільного та індивідуального соціально-культурного розвитку сучасні навчальні заклади потребують створення, освоєння та впровадження виховних технологій та інновацій, спрямованих на орієнтацію особистості Навчальний заклад – це складна
Для того, щоб прогнозувати свою діяльність, успішно здійснювати організацію та управління виховним процесом, необхідно аналізувати тенденції, процеси, що відбуваються
Успішним може бути той заклад,
Одним з найважливіших
Критерії оцінки результативності виховної діяльності навчального закладу
- Забезпечення функціонування системи виховної діяльності закладу.
- Управління виховною діяльністю навчального закладу.
- Результати виховних досягнень учнів, вихованців, студентів.
- Чітке усвідомлення моделі сформованої особистості як мети виховання.
- Забезпечення умов реалізації соціального замовлення для розвитку конкурентоспроможної життєвотворчої особистості.
- Комплексність
у процесі прогнозування системи виховання учнівської та студентської молоді. - Пріоритетні напрями системи національного виховання.
- Орієнтація
на загальнолюдські, національні цінностів процесі здійснення виховних заходів. - Функціонування учнівського та студентського самоврядування
на демократичній основі співуправління різних поколінь. Індивідуалізація виховного процесу відповіднодо формули «від саморозвитку –до самовиховання». - Висока фахова та методична підготовка вчителів і викладачів, їх готовність до здійснення виховного процесу тощо.
- Задоволеність
батьків результатами навчання і виховання своєї дитини, її становищему колективі.
- Визначення цілей і завдань виховання з урахуванням вимог суспільства, умов навчального закладу, вікових та індивідуальних особливостей учнів, вихованців, студентів.
- Наявність чіткого багатопланового координаційного центру, що забезпечує реалізацію виховних завдань закладу.
- Забезпечення комплексного планування з урахуванням індивідуальних інтересів, запитів, схильностей, здібностей, талантів, професійної спрямованості учнів та студентів (план виховної роботи закладу).
- Оперативне інформування про використання форм організації, що проводяться
в навчальному закладі, та їх результативність. - Прилучення
до управління виховним процесом закладупредставників батьківської громадськості. - Регулярний контроль і аналіз
результатів виховного процесу тощо. - Зовнішній вигляд закладу, кабінетів, інших приміщень, їх санітарний стан та збереження майна.
- Наявність ефективних форм і
методів організації духовно-морального виховання учнів і студентів. - Задоволеність педагогів змістом, організацією й умовами трудової діяльності, взаємовідносинами
в навчальному середовищі. - Комфортність, захищеність учня (студента), його ставлення
до основних аспектів життєдіяльності в навчальному закладі.
- Сформованість ставлення учнів і студентів
до Батьківщини, суспільства, сім’ї, себе, людей, природи, мистецтва, праці. - Культура поведінки учнів та студентів.
- Зовнішній вигляд та охайність вихованців.
- Громадська активність учнівської та студентської молоді.
- Стиль стосунків між вихованцями
в навчальному закладі, класі, групі, гуртку. - Ставлення учнів
до навчання в залежності від рівня їх здібностей. - Рівень сформованості
в учнів, вихованців,студентів навичок морального етикету. - Рівень духовно-морального виховання
випускників навчального закладу. - Уміння і прагнення до пізнання, прояву й реалізації своїх здібностей.
- Креативність вихованця, наявність високих досягнень
в одному чи декількох видах діяльності. - Вибір моральних форм і
способів самореалізації і самоствердження. - Наявність позитивної самооцінки, впевненості
в своїх силах і можливостях. - Сформованість цілісного світоглядного мислення вихованців (світопізнання, світобачення, світовідчуття).
Критерії виховної діяльності педагога-організатора,
класного керівника, куратора групи, керівника творчого об’єднання
позашкільного навчального закладу
Доцільність вибору форм, методів і засобів організації виховної роботи (за спрямованістю);
- Продуктивність
(за результатом, рівнем знань, вихованістю учнів, вихованців, студентів); - Оптимальність сучасних засобів і
прийомів виховної діяльності; - Творчість (за змістом діяльності).
Показники:
Уміння поставити найближчі педагогічні завдання і перспективи в роботі з кожним вихованцем та колективом в цілому.
- Створення атмосфери взаємної доброзичливості, взаємоповаги, взаємодопомоги.
- Врахування і використання виховної ролі сім’ї
у формуванні особистості. - Вміння вести психолого-педагогічні спостереження і використовувати інформацію про особисті якості учнів (студентів).
- Організація спільної діяльності, спрямованої
на колективні творчі справи. - Толерантне ставлення
до вихованців, об’єктивна оцінка їх вчинків. - Інтерес
до суспільного життя країни, знання правових норм.
11. Естетична культура і розвиток художньої творчості учнівської та студентської молоді.
12. Рівень педагогічної майстерності.
Характеристика рівнів виховної діяльності педагога-організатора, класного керівника, куратора групи та керівника творчого об’єднання позашкільного навчального закладу
Творчий рівень Цьому рівню властиві: креативність, образне (творче) мислення, відкритість до інновацій, пошук або творення нових ідей, нестандартні підходи
Високий рівень
Середній рівень
Достатній рівень
Критерії, що узагальнюють результативність виховання в навчальних закладах, які здійснюють інноваційний підхід до виховного процесу (творчий рівень – 100 балів)
1. Чітка скоординованість і мотиваційність роботи закладу: відповідність змісту роботи соціальному замовленню; скоординованість виховних зусиль параметрально до змісту виховного процесу; наявність альтернатив та оптимального вибору 2. Інтегрування виховних компонентів, що виокремлюються як чинники впливу на підструктури особистості: природну, соціальну, духовну.
3.
4. Загальна психологічна комфортність
5. Високий рівень творчої самореалізації педагогів і учнів: діяльність
6. Сформованість гармонійної гуманістичної
7. Наявність засобів, що формують потребу
8. Високий рівень духовного розвитку, творчого потенціалу учнів та вчителя.
9. Професійна компетентність та інноваційний підхід до діяльності закладу.
10. Високий рівень культури – інтелектуальної, моральної, духовної.
- інструктивно-нормативні документи і матеріали з проблем виховної роботи;
- методична, довідкова література, інформаційні матеріали з проблем виховання;
- матеріали педагогічних, вчених рад та виробничих нарад;
- матеріали
інформаційно-рекламної служби навчального закладу.
- план виховної роботи
- план та матеріали роботи
органів учнівського та студентського самоврядування; - матеріали про роботу учнівських та студентських громадських організацій;
- щоденний план роботи заступника директора (ректора) з виховної роботи;
- картотека передового педагогічного досвіду з питань виховної діяльності.
- план роботи психолого-педагогічної служби, методичних об’єднань, класних керівників, кураторів, вихователів;
- орієнтовну програму діяльності класного керівника, куратора, вихователя, керівника творчого об’єднання;
- психолого-педагогічна карта вивчення особистості учня, (студента);
- матеріали передового педагогічного досвіду класного керівника, куратора, вихователя, керівника творчого об’єднання;
- матеріали про роботу
керівників гуртків, творчих та наукових об’єднань учнів та студентів;
- навчально-тематичний план та програму батьківського всеобучу;
- журнал педагогічного всеобучу батьків;
- список рекомендованої літератури для батьків з проблем виховання учнівської та студентської молоді;
- пам’ятки та поради батькам, розроблені лікарями, психологами, юристами, педагогами;
- матеріали передового педагогічного досвіду з проблем
родинно-сімейного виховання; - матеріали періодики з проблем сімейного виховання.
Немає коментарів:
Дописати коментар